Fantasia

Wednesday, August 02, 2006

Voisiko joku taas auttaa?

Nyt on kyse blogilistasta ja kuvaustekstin lisäämisestä. Kun rekisteröidyin, niin ajattelin lisätä tekstin, kun olen sen valmiiksi ajatellut. Mutta nyt en löydäkään kohtaa, johon sen voisi kirjoittaa! Itse blogilista ei ole vastannut kyselyistä huolimatta...

Kuten edellisen postauksen kommentista ilmenee niin lankavajainen liinani meni purkuun. Kumma kyllä, ei se niin kamalaa ollutkaan! Inhoan yleensä purkamista, mutta olin kai sovussa itseni kanssa siitä, että ellei lankaa ole niin ei sitä voi taikoakaan. Enkä halua viittä vaille valmista liinaa nurkkaan lisäämään lopettamattomien töideni määrää. Siispä katselin aikani malleja Novitan vanhoista lehdistä ja piirsin oman kuvion, jonka voi lopettaa, kun lanka loppuu. Tästä innostuneena sain jo eilen ja tänään aamupäivällä yhteensä n 45 cm eli 2½ kukkaa valmiiksi.

Meillä (=minulla) on hauvakuume! Olen jo monta vuotta halunnut koiraa ja nyt kun olen kotona vapaalla tämän vuoden niin ajoitus ei voi olla parempi. Katselen ilmoituksia mitä suloisimmista pennuista, ongelmana alkaa olla runsaudenpula. Yritän pitää pääni kylmänä ja muistuttaa itseäni, että ensinnäkin kyseessä on yksi pentu, ei koko pentue. Ja toiseksi, että pennusta kasvaa aina aikuinen, se ei pysy yhtä suloisena koko ikäänsä. Ja kolmanneksi, että päävastuu on minulla: se olen minä joka vien sen aamulla ensimmäiseksi ja illalla viimeiseksi ulos, annan sille ruokaa ja juomaa ja kasvatan kuuliaiseksi ja kiltiksi koiraksi. Minä, joka olen juuri ja juuri saanut omat lapseni pärjäämään yksin kotona ja löytämään ruokaa kaapista. Kilttejä ja kuuliaisiakin he ovat, ainakin useimmiten. Pitää siis miettiä tämä asia vielä kerran oikein kunnolla alusta loppuun eikä suinpäin lähteä ostamaan juuri luovutusiässä olevaa pentua, joka muuttaa meille asumaan seuraavaksi 15 vuodeksi.

2 Comments:

  • Kun olet kirjautunut sisään blogilistalle, niin "Omat blogit" -kohdasta klikkaa sitä i-pallukkaa blogisi nimen edestä. Pääset info-ikkunaan, jossa on blogin nimen alla oikeassa reunassa on "muokkaa tietoja" -linkki.

    By Anonymous Anonymous, at 7:06 AM  

  • Suurkiitos avusta, helppoahan se on kun osaa!

    By Blogger TuuliS, at 7:19 AM  

Post a Comment

<< Home